Aj keď si mnoho odborníkov myslí že o nich už vedia všetko stále niečim prekvapia.. A kto by to mal vedieť než niekto kto má niekoho takého doma :). Moja sestra Lea trpí touto poruchou a pravdupovediac si ani neviem predstaviť že by som mala mať sestru ktorá je zdravá. Doma je to naše slniečko. Vždy vie vycítiť keď je niekto smutný alebo ho niečo bolí.. Teší sa z úspechov a radosti druhých .. Jedinou jej a zároveň všetkých takýchto detí je tvrdohlavosť.. :)
—————
Downov syndrom pravdepodobne existuje odkedy je človek človekom. Prvý kto popísal jeho typické znaky bol John L. Down v roku 1866. Príčinou je nadpočetný 21. chromozom vo všetkých bunkách. V Europe žije približne 300 000 ľudí s touto poruchou. Musíme sa starať o to, aby sa obraz človeka s DS, ktorý je stále negatívny zmenil. Podarí sa nám to iba vtedy, keď verejnosť bude ľudí s DS lepšie poznať. Len takto možno odbúrať strach pred nepoznaným.
Najcharakteristickejším znakom tíchto ľudí sú úzke a šikmé očné štrbiny.
Žiť, pracovať alebo sa priateliť s ľudmi s Downovým syndromom nie je vždy záťažou, ale naopak často prínosom pre rodinu, priateľov a učiteľov. Práve oni vás upozornia, že slnko svieti, vtáci spievajú a kvety sladko voňajú. Určite by každý rodič chcel mať zdravé dieťa ale ak sa tak nestane, treba mu pomôcť nájsť tú správnu cestu.
—————
Integrovaní žiaci tu sú a vyzerá to tak, že ich bude čoraz viac. Musíme sa s nimi naučiť žiť a hlavne zmysluplne ich vzdelávať vrámci ich možností a schopností. Integrácia žiakov je v celku dobre rozpracovaná. V praxi je však ich vzdelávanie pre učiteľa veľmi náročné. To vie každý kto má v triede žiaka alebo žiakov s poruchami učenia. Veľkým problémom je začlenenie žiakov s mentálnym postihnutím v bežnej triede základnej školy, lebo tak, ako by sa to robiť malo, sa to v praxi jednoducho robiť nedá!
Na prvý pohľad sa to zdá jednoduché, ale ''odborníci'' na integráciu tak skomplikovali vzdelávanie týchto žiakov, že v školách je z toho jeden veľký chaos a všetko sa zakrýva iba množstvom papierov - hlavne pri integrácii žiakov s mentálnym postihnutím.
—————